همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت پخش به ویژه کالاهای سلامت محور ضروری است.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهري آنلاين، مهندس محمد هاشمي افزود: موضوع پخش و توزيع مناسب امروزه يكي از اصول مهم و اساسي است كه به صنعتي بزرگ و تجارتي عظيم تبديل شده است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو، از برگزاري سومین کنفرانس سراسری شرکت‌های پخش ایران در روزهاي سوم و چهارم مهر ماه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما هم خبر داد و گفت: در اين كنفرانس، موضوعات مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

او اهداف برگزاري اين كنفرانس را شناخت ماهیت روش توزیع مویرگی مورد استفاده در شرکت‌های پخش در مقایسه با نظام توزیع کیفی، اطلاع از مزایای استفاده از این روش برای تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان انواع کالاها، معرفی روش‌های نوین پخش و توزیع کالا در جهان، معرفی گلوگاه‌های اجرایی توسعه صنعت پخش، بررسی راهبردها و چالش‌ها در توسعه کمی و کیفی شرکت‌های پخش بيان كرد .

هاشمي  اظهار داشت:جایگاه صنعت پخش بر افزایش سطح سلامت جامعه، تاثیر بهبود کیفیت توزیع از طریق به‌روزرسانی دانش، چالش‌های پیش‌ روی صنعت پخش،رویکردهای نوین پخش و فروش مجازی، مدیریت سرمایه‌های انسانی، مدیریت فرایندهای مالی و اقتصادی، مدیریت سیستم‌ها و روش‌ها و فناوری اطلاعات، برخي ازمحورهای مورد بحث در این کنفرانس است.

او اظهار اميدواري كرد كه با برگزاری این کنفرانس‌ها، بستري مناسب برای بهبود فضای علمی و اجرایی شرکت‌های پخش فراهم شده و نقش بی‌بدیل این صنعت در ارتقای سلامت جامعه مشخص شود.

  • ضرورت توجه به تجارت الکترونیک

پبش از اين نيز رييس سازمان غذا و دارو،  هم اعلام كرده بود كه شرکت‌های پخش بايد توجه ويژه به تجارت الكترونيك داشته باشند و از تجهيزات پيشرفته براي افزايش سرعت عمل در فروش و توزيع استفاده كنند.

 به گفته رسول ديناروند، توجه ویژه به تجارت الکترونیک، فروش آنلاین و فروشگاه‌های مجازی، در کنار مدیریت اطلاعات یک‌پارچه و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه،  سبب مي‌شود تا شركت‌هاي پخش خود را با ضابطه‌های جهانی تطبیق دهند و از فرصت ارتباط با کشورهای پیشرفته که علاقه‌مند به حضور در بازار ایران در فضای پساتحریم هستند، به نحو احسن بهره‌برداری و خود را برای نزدیک کردن به استانداردهای جهانی نظام توزیع آماده کنند.

کد خبر 347205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha